Korparna på Kallskärslid. Akt 1387. Torekov - Ett tack i flykten I - Fåglar

Akt 1387                                                                                                2020-11-21

 

Torekov  -  Ett tack i flykten I   -  Fåglar

  

– Nu igen undrar du?

Nåja, det var ett tag sedan.

Så jag tar mig friheten att starta upp med ett mycket kort CV:

 

Men varför?

Vi är nu efter 15 års Aktande på väg in i ett nytt decennium.

Kan vara, tycker jag, ett skäl att rikta ett tack och en uppmärksamhet

åt dem som varit Akternas mesta medverkande, fåglarna.

Typer av alla de arter.

Ett tack bifogas från alla imponerade ornitologer och amatörskådare.

Jag visar fång ur tidigare Akter och kanske något nytt.

Inga namn är redovisade. Du får önska dig en fågelbok i julklapp.

Eller botanisera i tidigare Akter.

 
 
 
 
 
 
 

Jag har i stilla åtanke att återkomma med fler gamla och nya

medverkande i annalkande Akter.

Törhända dristar jag mig till tacksamhet även mot andra ofta

förekommande gäster som tackor, lamm, högländare, kvigor,

äldre såväl som yngre folk, barn m fl.

Har du tur / otur kan du drabbas av ett tack.

Eventuella otack sparar jag till efter vintern.

 

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

I samarbete med: http://marintrafik.blogg.se

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback