Korparna på Kallskärslid. Akt 1386. I Torekov och i höstens tick- & tassemarker

Akt 1386                                                                                                2020-11-13

  

I Torekov och i höstens tick- & tassemarker

 

Moster Ella här.

Jag anses vara korparnas mest firade kosttillhandahållare.

Jag är omnämnd i över sextio Akter.

Jag har vunnit i många av fågelvärldens talrika foderhäckstävlingar.

Du minns mig bl a från Akter som 903 (5/5 12), 1050 (9/11 13),

1176 (12/12 15) och 1178.

Mina recept är värdehandlingar, som finns i några oavslöjade Akter.

Jag faller in här i Akt-produktionen eftersom övriga korpar kopplar

av med en av höstens avslutande svamputflykter.

Inspirerade av en NST-artikel.

Vill dock bara varna för att vissa svampar kan vara giftiga.

Även för folket.

Ätliga kan tillagas på allahanda sätt.

Skaffa och lär av svampböcker.

Och kokböcker.

  

Bilderna nedan är hämtade ur tidigare Akter.

Som exempelvis 1272 (15/12 15), 1336 (22/8 19) och 1341 (8/10 19).

Svamparna här bör INTE vara förstahandsval.

Godisarna hittar du i tidigare Akter och i svampböckerna.

Lycka till i svampmarkerna.

 
 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

I samarbete med: http://marintrafik.blogg.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback