Korparna på Kallskärslid. Akt 1373. Mellan vår och höst - Sommar 2020 - del 4 i Torekov
Akt 1373 2020-07-25
Mellan vår och höst - Sommar 2020 - del 4 i Torekov
– Kajak, vad är just nu rörigast i Torekov . . .
– Marin, kopplingen mellan Hamnplanen, bilar och parkering . . .
– Parkering över lag i samhället, kan tänkas . . .
– Vi lånar in lite bilder från tidigare Akter och lägger till några nya . . .
– Först en kort glimt över problematikens framväxt, i denna Akt . . .
– Sedan en Akt om dagens huvudproblem, Hamnplanen . . .
– Som i sommar upplever en försöksverksamhet som "billös" . . .
– Sedan kanske en Akt om andra parkeringsytor . . .
– Vi börjar med att det från ingenting kom hästvagnar och sedan bilar . . .
– Och sedan bilar, bilar och allt fler bilar . . .
– Bussar och motorcyklar . . .
– Över 30 turistbussar vid ett tillfälle . . .
– Vi fixar in några bilder . . .
– Från ingenting till vagn, till buss . . .
–Hästen hängde med ett tag . . .
– På vyn från 1955 framgår att det kanske hade gått att
fixa P-ytor om framsyntheten hade funnits . . .
– Det blev snabbt trångt och trängsel . . .
– Det skapades ytor inför utbyggnaden av ny småbåtshamn . . .
– Och på några andra ställen . . .
– Några skymtar på bilden från 1984 . . .
– Hamnfesterna blev testföregångare till dagens nyttjande . . .
– Som sagts, vi återkommer till Hamnplanen i en egen Akt . . .
– Ytan som varit "kontroversiell" i alla tider . . .
– Andra "kontroversiella" ytor är kring Morgondoppsbryggan
och Ydrehall . . .
– Även en del smågator och ICA-torget . . .
– Här nedan ett parkeringsbotsintermezzo vid Ydrehall . . .
– Även en bild som visar att befintliga P-ytor kan gå förlorade . . .
– Visst, Ess-Pe-parkeringen vid gamla ESSO . . .
– Som visats, P-vakter är en sak, en annan "P-hämmare" är
när besöksobjektet är "olustigt" att besöka . . .
– Här en förteckning över supplerande Akter . . .
– Ytterligare i samband med Hamnplanen.
Vi har placerat vår blogg i <a
och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/
>Torekov</a> på bloggkartan.se
I samarbete med: http://marintrafik.blogg.se