Korparna på Kallskärslid. Akt 1354. Att backa in i Torekov.

Akt 1354                                                                                                 2020-02-13

  

Att backa in i Torekov

 

– Hej, mitt namn är Mollusca Gastropoda

Jag är ett blötdjur, en snigel med eget hus, en snäcka.

Jag har blivit ombedd att berätta några ögonblicksbilder

från min ankomst till Torekov och Hallands Väderö.

Det var jag som kom på husvagnscampingen.

Några supplerande Akter kommer på slutet.

Jag kom, som ljuset, österifrån.

Upp och ner för en väderkvarn.

Upp och ner för en kyrka.

På samma plats, i stort och i högt.

Storgatan fram.

Det tog sin tid.

Fram till Jakob Ekmanska handelshuset.

Som hunnit bli till Ess-Pes.

Mer info får du söka själv i tidigare Akter.

Jag fanns med i Akt 369, den 23/10 2007.

Och kom fram till Väderön enligt Akt 1287, den 1/4 2018.

Som sagt några olika minnesbilder.

Från en kort sträcka, under lång tid.

Jag gillar långsamhetens lov.

 
 
 

 

 
 
 

Såg du? När jag väl kommit i kapp Berners bil och vände mig

om, var det en betydligt nyare bil. Tala om snabba modellbyten.

 

 
 

 

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

I samarbete med: http://marintrafik.blogg.se   

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback