Korparna på Kallskärslid. Akt 1390. Torekov - Ett tack i flykten III - Fåglar m.m

Akt 1390                                                                                                2020-12-11

 

Torekov  -  Ett tack i flykten III   -  Fåglar m.m

 

– Du var mig en efterhängsen en.

Tycker du kanske. Men jag tror jag hittat en lösning.

Jag är inne på min tredje Akt, på kort tid.

Undslippandelösningen är att Aktarbetena tas om hand av

Pax och Paxe samt Strix och Strixa.

Varför?

För julefridens skull.

Korparna har beslutat att fira jul och nyår i frid och avkoppling.

Pax och Paxe funderar på att vikariera med Akter av typ krönikor.

Exempelvis Akter liknande några från 2017 som 1234, 1238 samt

1240 - 1242 under jan - mars och 1360 från 10/2 2020 m fl.

Krönikor ser de som populära i samband med årsskiften.

Strix och Strixa är nog mer inne på minnesluckor i kombination

med memoryspel, som kan hålla humöret upp under pandemikarantän.

Jämför utspel i Akter som 1106, den 16/8 2014 och 1145 den 6/6 2015,

Nåja, den som hänger med får se. Och det tackar jag för.

Ett sista avslutande hjärtligt tack till tidigare Aktmedverkande, som

hört av sig efter Aktern 1387 och 1389, med förbigåendeantydningar:

 

  
 
  
 
 
 
 
 

Är du missad och känner dig i behov av ett välförtjänat tack?

Hör av dig.

Jag kan kanske under 2021 fixa till en Uppsamlingsakt.

Jag kan nog inte tränga mig in innan dess.

Därför vill jag redan nu önska eder alla en Fridfull Jul och ett Gott Nytt År.

Med Akterna 1232, den 24/12 2016 och 982, den 29/12 2012.

  

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

I samarbete med: http://marintrafik.blogg.se

 


Kommentarer
Postat av: Jan Hjalmarsson

Hej
Hittade något typ HORSAKISTAN blogg men får det inte riktigt att funka. Som född och uppvuxen i Torekov men utflugen sedan 40 år är det riktigt intressant. Vad gör jag för fel, inget händer när jag klickar på rubriker och bilder?
//Janne

Svar: Det är en blogg (inte Facebook). Du kan inte få mer än vad bloggen (Akten) innehåller. Du kan enbart klicka för att på större text och bild. Vill du komma åt mer måste du gå ut på högersidan och klicka på andra Akter. Det finns 1410 st.
Jarl Henrysson

2021-03-27 @ 16:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback