Korparna på Kallskärslid. Akt 1330. Tolkningstider för Torekov.

Akt 1330                                                                                                 2019-06-25

 

Tolkningstider för Torekov

 

 

  

 Oenanthe här.

 

Jag är sommarvikarie för Logut.

Jag har att fixa minst en Akt innan månaden är slut.

Känns lite stressigt, men jag kan välja fritt ur tidigare teman

som varit omfattande och med stort bildinnehåll att tillgå.

Hittade en förteckning över Akter med objekt kring Miljöbyten,

Valöverläggningar, Brytningstider och Vägskäl.

När jag dessutom hittade ett pressklipp ur NST, 10/6 1997, om

vikten av att tillämpa bevarelseplanen från 1990, valde jag den "lätta

vägen" att göra ytterligare en jämförelse-Akt.

Ställer äldre bilder, ur tidigare Akter, mot nya.

 

På bilden ovan, från 2016, har Magasinet en baldakin över dörren,

vilket motsäger intentionen i NST-klippet från 1997.

I övrigt får bilderna tala för sig själva.

Jag lägger inga värderingar på miljöförändringarna, visar bara på

vad jag ser och upplever.

Jag överlåter åt var och en att drabbas av glädjefnatt eller illamående.

 
 
 
 
 
 

På återseende, eller så blir det Login och Logut som återkommer med

sina irrande runt bland träden på Hallands Väderö.

Där återstår ju en del bokar och ekar att visa upp.

Glöm inte vandringen med SHVNÖn den 6/7, inklusive årsmötet.

PS. Ett jämförelseunderlag. DS

 
 
 

 

    Vi har placerat vår blogg i <a

   och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

   >Torekov</a> på bloggkartan.se

   

   I samarbete med: http://marintrafik.blogg.se

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback