Korparna på Kallskärslid. Akt 1325. Guide till Hallands Väderö XIII Vandring med GPS på Väderön
Akt 1325 2019-04-30
Guide till Hallands Väderö XIII. Vandring med GPS och RUTOR.
Jfr: Akterna 1257, 1270, 1272, 1273, 1275, 1276, 1284,
1287, 1295, 1323 och 1324.
– Login, tid för nästa rutpar kring Guide till Hallands Väderö . . .
– Jo Logut, men nu har SHVN haft sin GPS-resa till Väderön och
det måste vi på något sätt förhålla oss till . . .
– Ok, vi låter dom gå i land på Ön så får vi se hur vi gör . . .
– Redan innan bryggan i Sandhamn angörs kunde de alerta med eller
utan kikare se såväl sälar som Södra Sandvikseken . . .
– Ok, gruppen, ett sextiotal, med eller utan GPS-utrustning, formerade
sig för vandring . . .

– Mot Tångakärret, Nörre skog , Gröningen och Ulagapskärret . . .
– Vi kan konstatera att naturupplevelserna var magnifika i det
sommarlika vädret . . .
– Såväl floran som faunan ansträngde sig för att tillfredsställa
vandrarnas vårystra nyfikenhet . . .
– Vitsippor, mandelblom, blåsippor, gullviva, björnbär, slån, svalört . . .
– Sälar, harar, ödlor, skogs- och sjöfåglar . . .
– Mångt och mycket från Akterna ovan i underrubriken . . .


– Vad gäller besöken vid ekar, askar och lindar följer vi vår ursprungliga
plan att redovisa våra Akters speglingar i Guiden som presentation i RUTOR,
enligt föregående Akter . . .
– Så kopplar vi aktuellt besök till respektive RUTA . . .
– Vi föregrep besöket med två RUTOR, 4 och 11 . . .
– Vi kopplar dem här och nu . . .
– Objektens utseenden per 21/4 2019 . . .

– Så, dags att välja nya RUTOR . . .
– Jag väljer RUTA 9, dvs Kungseken . . .


– Jag väljer RUTA 10, vilken omfattar ekarna vid Hälledammen . . .



– Då så . . .
– Det blir vidarevandring i kommande Akter . . .
– Vi skall upp i ett 25-tal RUTOR, så det blir kanske
fler utfärder med SHVN innan vi når vårt mål . . .
– Kanske är det resan som är målet . . .
– Håll koll på SHVNs hemsida.

Vi har placerat vår blogg i <a
och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/
>Torekov</a> på bloggkartan.se
I samarbete med: http://marintrafik.blogg.se