Korparna på Kallskärslid. Akt 1296. Guide till fartyg och båtar i Hallands Väderö-sundet I.

Akt 1296                                                                                                 2018-07-22

  

Guide till fartyg och båtar i Hallands Väderö-sundet I

  

Övervakningskameran här.

 

Det beror på värmen. Vädret du känner av.

Torkan.

Jag vill verkligen inte skämta om vattenbristen.

Inte minst med Hallands Väderö och Torekov inblandade.

En allvarlig situation för många djur och växter.

Tänk bara på den stackars igelkotten.

 

  

Vad då att orera om?

Kanske om de som fortfarande har s a s vatten under kölarna.

Upp till 21 meter.

Rätt tänkt, båtar och fartyg till havs.

I Öa-sundet. 

För att inte överanstränga den vätsketörstande hjärnan väljer jag

tematisk båtar eller fartyg ur dagsarkiven och gamla Akter.

Jag börjar med boggserbåtar, kända och okända.

Ok, upp med draggen och skota hem.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

En svalkande bild i sommarvärmen,

 

  

Skall jag hänvisa till "båtskafferiet", vad avser dagens båttyp kan

det vara Akter som till exempel:

430 (31/1 2008),  431 (4/2 2008),  970 (22/11 2012)  1069 (2/2 2014)

och 1289 (12/2 2018) samt "marintrafik.blogg. se" enligt nedan.

 

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

I samarbete med: http://marintrafik.blogg.se

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback