Korparna på Kallskärslid. Akt 1245, Torekov - en bygd byggd i plast på plats

Akt 1245                                                                                                         2017-03-23

 

 

Torekov - en bygd byggd i plast på plats

 

 

Övervakningskameran här.

 

Varför?

Vi håller på att bli inplastade, möjligen infibrade.

Och då syftar jag inte på den utbyggnad av fiberkabel för

datakommunikation, som sker i Torekov, bl a.

Den placeras under förnan. Se Akt 1240, den 20/2 2017.

Nej, jag syftar på att mer och mer av Bjärelandet i dagarna

försvinner under fiberduk, i folkmun plast. Över potatis.

Jag invecklar mig inte i att utveckla detta.

Jag visar några bilder.

Jag lämnar åt var och en att kolla geografins sanning.

 
 

 

  

Nu är ju inte allt som det synes vara.

Plastade ytor kan understundom synas som vattenytor.

Och visa versa.

Tusen tack för de naturliga ytorna.

Så länge de finns.

Det talas om risk för vattenbrist.

Huru då med bevattnig?

Vattenytan i en bild ovan var Flytermossen, som du såg i Akt 1240,

den med fiber ovan, men även i Akt 652, den 27/3 2010, snöbelagd

i Akt 766, den 11/2 2011.

Ytan nedan, Pussen, såg du i Akt 1199, den 13/5 2016.

 

 

  

 

Det finns, allt till trots, ännu ytor för bebyggelse.

Eljest må det bli köp av begagnat.

Kanske ta in på hotell.

Det är enklare för fåglarna, de kan häcka i vilken

risig häck som helst.

Vi syns den 30 mars i Gamla Skolan.

Kolla upp dina eventuellt obetalda medlemsavgifter.

 

 

  

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

I samarbete med: http://marintrafik.blogg.se

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback