Korparna på Kallskärslid. Akt 1218. Åter på gång . . . . Torekov
Akt 1218 2016-09-21
Åter på gång - vandringar runtomkring Torekov
– 00Talpa, onekligen långsamt för oss . . .
– Och, 07Talpa, rörigt för andra . . .
– När vi reste med Nanny till Hallands Väderö i Akt 1212,
den 11/8, var agendan och logistiken klar . . .
– Men någonting går snett, går väl att erkänna . . .
– Inga hjälpsamma kaniner på Ön, som bara stirra harar har . . .
– Så kommer Gunin, Lugin och Övervakningskameran vandrande
och plaskande in i Akterna med Eurorando-vandrare och Torekov-
Open Water-simmare . . .
– Men det vandras även på Väderön, i regi av bl.a. SHVN, som vi läst
om i många Akter . . .
– Den 17/9 var det vandring . . .

– Till och från Sund i Torekov och dito på Väderön . . .
– Vandringsrunda på Ön för kännedom om tillsynsplikter,
kontaktytan mellan boende och besökande, med eller utan
båt och grill, och tillsynsmannen . . .
– Uppsyn över kreatur, byggnader, sopor, TC, inhägnader . . .
– Hur det går att leva, bo och arbeta på en tidvis öde ö . . .
– Jonas Paulsson visste att berätta . . .
– Olika platser på Ön, olika öden . . .

– Vi befann oss vid Liggande Linden, Akt 1216, när SHVN-
gruppen tog fikapaus där . . .
– När gruppen vandrade vidare mot Kappelhamn kunde vi
inte hänga på . . .
– Vi får följa vår ursprungliga agenda och logistik och rapportera
i kommande Akter, i takt med våra resurser . . .

– Men, eftersom vi är mullvadar, läs agenter, vet vi
att Malen i Torekov vandringsmässigt, efter en vecka
med Eurorando-folk, nu åter domineras av de traditionella
vandrarna . . .
– Exempel nedan . . .
– Känns betryggande . . .

– Vill du vandra med SHVN på Väderön är det fritt fram . . .
– Vill du vandra in som medlem i SHVN går du till http://www.shvn.se
– Vi tänker försöka komma runt på Väderön lite snabbare . . .
– Vi skall försöka hitta den brandjeep som kom hit 1986 . . .
– Vi är vanligtvis bra på att lifta.

Vi har placerat vår blogg i <a
och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/
>Torekov</a> på bloggkartan.se
I samarbete med: http://marintrafik.blogg.se