Korparna på Kallskärslid. Akt 1184. Sjöfartsmuseet i Torekov - en gammal lerseglare

Akt 1184                                                                         2016-02-06

 

Sjöfartsmuseet i Torekov - en gammal lerseglare

 

 

Lugin, jag kommer från Ravnahults-biblioteket . . .

– Vågar jag gissa Gunin, fika med dubbelsemla . . .

– Hade du sagt Akt 241 eller 243 från februari 2007 hade

du varit på spåret . . .

Torekov? Torekov var ju med i På spåret . . .

– Det gäller Båtologen . . .

– Jaha, medlemstidningen för Klubb Maritim . . .

– Du tar dig, det var nr 1 för året . . .

– Utgivningsdag den 5/2, jag har redan läst den . . .

– Utmärkt, då behöver jag inte referera artikel på sidorna 51 . . .

– Nej, en intressant artikel av Rolf Ihre om leverantörer

av lera till Gustavsbergs porslinsfabrik . . .

Hoppet af Länna, som idag utgör en del av Sjöfartsmuseet

i Torekov var en lerseglare enligt artikeln . . .

 

  

– Vi har ju skrivit om konverteringen av Hoppet, från lera inombords

till betongskrov som utombord . . .

– Här lite information för repetition.

 

 
 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

I samarbete med: http://marintrafik.blogg.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback