Korparna på Kallskärslid. Akt 1096. Snokar fortfarande i Torekov.

Akt 1096                                                                           2014-06-14

 

Snokar fortfarande i Torekov

 

Övervakningskameran. Tyvärr.

 

Jag trodde det var över.

Men det finns någonting under.

Dessa för dagen mer vistandes under vattenytan än

ovan, och snokandes i mina förehavanden.

Snokar.

En hojtade . . .

 

 

 

 

. . .  och menade att även de som ungar borde få medverka.

Modern ställer inte upp på grund av Akt 823, 6/9 2011.

Den Akt i vilken hon krängde ner korparnas perspektivpadda.

Ok, jag får väl göra ett undantag till.

Några bilder från miljön kring snokbiotopen på Malen.

Snokar som krälar, snokar som simmar, snokar som solar.

Fri tolkningsrätt föreligger.

 

 
 
 

Snokarna var något irriterade över några Högländare som

sökt sig till Malen för att beta.

Liksom fåren och lammen det öppna landskapets gynnare.

Men snokarna var rädda för att Högländaran, liksom i Akt

677, den 23/6 2010, skulle ge sig hän i badande.

Ett verkligt hot mot deras ”ormgrop”.

 

  

Men Högländarna avstod och vandrade vidare.

 

 

 

Jag avrundar med en visning av ödlor, så de inte

börjar beklaga sig för diskriminering.

 

  

 

 

Vi har placerat vår blogg i  <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.sen

 

I samarbete med

http://marintrafik.blogg.se

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback