Korparna på Kallskärslid. Aktv1095. Gulligt i Torekov.

Akt 1095                                                                           2014-06-12

 

Gullighet i Torekov

 

Övervakningskameran här.

 

Det finns ingen måtta på fåfänga och förälderstolthet.

Jag förmenade i min senaste Akt att blåmesarnas ungar

är gulliga. Jag fick naturligtvis hela hopen av höns-, mås-

och andfåglar på halsen.

 

Är det några fågelarters ättelägg som folket kallar gulliga så är

det små dunsöta kycklingar och ändernas dunbollar.

 

Ok för två arters bilder. Lotten fick avgöra.

Här några nyavbildade ejdermedlemmar och en knölsvan

med ällingar.

 

Med detta får det nu var nog för ett tag.

När jag i onsdags klickade ejder och svan med kameran fixade

jag även till en bild av en ömmande råkförälder som matade en

kraxande och förvuxen unge. Mest för att reta korparna.

Kråkfåglarnas ungar är väl motsatsen till gulliga.

 

 

 

Vill du se andra ungar kan du spana efter Akter som

913, den 13/8 2012, med en gullig måsunge eller mer

vuxna svanungar som i Akt 758, den 20/1 2011.

  

 

Vi har placerat vår blogg i  <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.sen

 

I samarbete med

http://marintrafik.blogg.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback