Korparna på Kallskärslid. Akt 1067. Synd om i Torekov

Akt 1067                                                                                                   2014-01-29

  

 

Synd om i Torekov

                             

 

Sugus, skall vi tycka synd . . .

Marun, om alla offer för vind . . .

– Du menar folk i vredgat hav . . .

- Johannes 3:8 . . .

– Våra egna släktingar kan ha det jobbigt, även

om folk är vänliga med frö och foder . . .

 

  

– Faror finns, inte bara i vinden utan även i form av

katter och frögömmande snö . . .

- Är snön jobbigast för en smygande katt . . . .

- Eller för en rödhake som måste finna gömme.

 

  

– Dualism och slagsmål mellan arter och släktingar . . .

– Som bland folk och fä . . .

- Synd att en sådan synd skall behövas synas . . . .

 

 
Supportande Akter avseende foderhäck: 1009 (30/5 2013), 974 (8/12 2012) och
734 (4/12 2012)
 

– En del arter har behov att visa upp sig i alla lägen . . .

– Som bland folk . . .

- Synd eller synd . . .

- Kanske naturligt . . .

 

   

– Synd tycker jag mest om Lugar.

Du menar att Lugar gillar synd? Hans ohämmade vinproduktion.

– Just därför tycker jag synd. För vilket år i ordningen verkar hans

verksamhet gå i stöpet genom tidig vinter och sen vår . . .

– Ok, jag får väl ändra min här tänkta syn på synd.

 

Supportande Akt avseende damejuanner: 1000 (26/3 2013)
 
 
 

– Jag tycker synd om våra bofinkar och pilfinkar . . .

– Du menar, Matteus 6:26, de så icke . . .

– Du minns folkets räkning av arter . . .

– Akt 528, den 4/2 2009 . . .

– Alltid, liksom vid årets räkning, kommer talgoxe och

blåmes före . . .

– Stämmer inte med min biotop . . .

– Kanske har folk lättare att sympatisera med de ”blågula”

oxarna och mesarna, de ser svenska ut i sina fjäderdräkter . . .

– Bofinken i sin rödhet verkar vänster . . .

– Och pilfinken i sin brunhet verkar höger . . .

– Kan det vara möjligt? Är folk slika?

– Ja, tydligen.

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i  <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.sen

 

 

http://marintrafik.blogg.se

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback