Korparna på Kallskärslid. Aktv1081. Sidan med Torekov

Akt 1081                                                                           2014-04-06

 

 

Sidan med Torekov.

 

Övervakningskameran här.

Skälet är väl uppenbart.

Precis.

Punin i Akt 1080. ”Ostkustpekoralet”. Den 25/3 2014.

Denne skrodör till korp, gaskonjare av rang.

Bara för att solen går upp i öster tror han allt händer där

i evig tid före oss i väster.

Vårlivet finns även här.

Både djupare, mer vidsträckt, innerligt och på ytan

På något vis mäktigare.

Punin kommer själv att få uppleva det under Påskhelgen.

Såväl i Torekov som på Hallands Väderö.

Han får stilla sig till dess, eftersom kalmera utgått ur SAOL.

Av samma skäl kan han inte efterspörja bevis.

Men jag kan lägga ut några av dagens känslor.

Börjar med ett urval från dagens skörd.

Växter i blom på gång. Sippor, vita som gula.

 

  

Fåglar som letar revir.

 

  

Jag kan visa en häger som triggas av en mås,

på grund av avundsam svartsjuka, att försöka

gå emellan en guding och hans åda.

 

  

Jag trodde först det var en kamp om födan, att måsen

anklagade hägern för rovfiske på öring.

Men bristen på öring kan ha annan bevekelsegrund. 

 

 

  
 
 

Försanthållandet om Wasa, från Akt 1079, den 22/3, fortsätter.

Nyfikenheten består.

 

 

  

 Måhända sjönk hon i hamnen på grund av att

någon eller några fyllt hennes skrov med sten.

För att ge Gunin och Lugin tid att återvända till

fartygs igenkänningar, Akt 1072 från den 21/2,

kan jag visa på varför ”Alfreds bod” behövde

saneras enligt Akt 1078, den 13/3. Utökat plats-

behov för en ändamålsenligare sanietsbyggnad

krävdes. Jag kan visa hur den såg ut, den som

inte längre ansågs turistvänlig.

 

 

  

Om inte korparna vaknar till liv inför Påsken föreligger

påtaglig risk att jag återkommer. Igen.

 

PS. Jag måste tillstå att jag kan tycka att Östsidan kan

vara vacker och kan tilltala mig i viss mån. Kanske kan

det så vara, kanhända. DS

 

 

Vi har placerat vår blogg i  <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.sen

 

I samarbete med

http://marintrafik.blogg.se

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback