Korparna på Kallskärslid. Akt 1040. Höstrapsodi II i Torekov.

Akt 1040                                                                                                   2013-09-29

 

Höstrapsodi II i Torekov.

 

Marun, då går kampen vidare . . .

–Sugus, höstoch egna nya bilder, och jag för Torekov

väljer skarvar, nu så få som möjligt . . .

– Skamgrepp, men i mängden av Väderöns många skarvar

så straffar jag ut dig med en övervakande knubbsäl . . .

– Ok, vi får lägga in en reglerande regel, att en art inte får

matcha samma art . . .

 

  

– Du menar att nästa möte skulle vara ”out of bounds”?

– Björnbär, kan kanske få passera. Bara på Väderön finns

minst 11 arter, så det vore en slump om vi valde samma art.

 

– Då måste regelverket lyftas till en nivå ovanför art . . .

– Du segrar med din Ö-art eftersom den läst och tagit

lärdom av Ekenstam och därmed blivit logistiskt överlägsen . . .

– Tack för det, nu leder Ön med 2 mot 0 i denna Akt . . .

– Då drar jag till med något udda i Torekov. En pumpa som

har enkönade blommor på samma reva, d.v.s. pollineraren

måste först besöka en hanblomma och sedan en honblomma

för att del skall bli pumpabär . . .

 

 

– Bär?

– Ja, pumpa liksom gurka och melon föder bär.

– Då må jag försöka straffa ut din pumpa med det

ståtligaste och kraftfullaste vi har på Ön, nämligen

eken med sina ollon, mest som art i Akter totalt.

– Ok, skall vi säga remi? ”Ollon” brukar Urus som

smädelseord . . .

– Komplex . . .

– Komplex kan, tror många, botas med ”Beska droppar”,

så jag drar till med Väderöns fina strandmalört . . .

 

  

– Då får jag inte dra till med fastlandets något ”ståtligare”

malört av annan art. Jag drar till med humle, som duger både

till kron som till öl, ja även till doftande ”sängkuddar”. Det du!

Därtill kan jag komplettera med kamomill, till te och ”medicinsk

sprit” . . .

 

 

– Ok, remi igen?

– Det går nästan över huvudet på mig . . .

– Bra, då blir det tak . . .

 

 

– Takomläggningar har varit populära i Torekov under den

senaste tiden, hösten inför en förväntad snörik vinter, IPCC . . .

– Ja, du vet från ”toppen till ROT-en”, och en FN-rapport . . .

– På Väderön är det mera ett himmelsk tak, undersidan väl så

betydelsefullt som ovansidan . . .

– Från ovan är viktigt även här, det gäller ett andaktsrum . . .

– Ok, du vinner. Nu i denna Akt är det 4 – 1 till Ön . . .

– Jag känner mig kringränd . . .

– Jag skall förekomma dig. Anar vad du tänker. Bilden med malört,

ger vink om stengärdsgård, nostalgiskt ojämn . . .

 

  

– Snopet, vi som Aktat mycket om gärdsgårdar på Bjärekusten, men

ok, jag får väl staka ut min riktning mot pinnastaket . . .

– Inte riskfritt, du kan hamna i en ”rätt- och avigsidedebatt” . . .

– Jag begär timme out.

– Inför kommande Akter 7½ mot 2½, fördel Väderön

 

 

Vi har placerat vår blogg i  <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.sen

 

 

http://marintrafik.blogg.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback