Korparna på Kallskärslid. Akt 1046. Miljöbyte XV i Torekov.

 

Akt 1046                                                                                                   2013-10-21

 

Miljöbyte XV i Torekov.

 

– Övervakningskameran här igen.

Du undrar vad som hänt?

Alla de under sommaren och hösten runtresande korparna

kom hem nästan alla på en gång.

Vilken röra. Sugus trodde det berodde på hummerfisket.

Alla skulle redovisa på en gång.

Login och Logut blev f-de och stängde ner biblioteket

och kommunikationscentralen på Pinus den Höge.

Jag fick order om att sända en miljöbytes-Akt med

min dåliga reservutrustning.

 

Vilken soppa, tänkte jag. Soppa, tänkte jag då.

Tänkte pumpasoppa. Pumpor tänkte jag då.

 

Pumpor har vi haft i många Akter.

Många.

Och ännu fler.

Pumpor.

 

  

En pumpa kan ge soppa.

Många pumpor kan ge mer än soppa.

Många pumpor kan duga till en pumpagubbe.

 

 

  

Tänk viket miljöbyte det skulle bli om alla pumpagubbar

istället blev pumpagubbar.

Jag menar om alla halloween-gubbar blev till snögubbs-

liknande gubbar.

Fjärran från keltiskt religiösa spöklyktor.

 

 

 

En värdig upptakt inför våra kristna svenska jultraditioner.

Nåja, en snögubbe måste ju inte se så risig ut.

Här kommer en stilfullare.

Nåja, skulptören är ju endast 4½ år.

 

  

Lyktor måste ju inte vara spöklika.

Det spöklika kan annat religiöst svara för . . .

 

 
 
. . . exempelvis golfspel.

Nu till din egen innovation.

 

  

Höstluften är full av fallfrukt.

Nästan alla når marken.

Vi ses den 31/10.

På kvällen.

Under natten.

Bland levande och döda.

Som en från förra vintern borttöad snögubbe.

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a
och 118href=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/
>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

http://marintrafik.blogg.se

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback