Korparna på Kallskärslid. Akt 995. Vargavinter i Torekov.

 
 

Akt 995                                                                                                           2013-03-01

 

 

Vargavinter i Torekov

 

 

– Hej, Övervakningskameran här.

 

 

 

Det var den 3/11 2012 jag senast intervenerade i Akt-

sammanhang, bl.a. om Morgondoppsbryggan.

 

 

Vad vill jag nu. Jo, jag hoppas den är borta . . .

Nej, nej. Inte Morgondoppsbryggan, det är Sandstopps-

bryggornaNorra Stranden som skall bort, enligt rykten.

Det är inte heller vargen, tycker jag, som synts vid Morgon-

doppsbryggan som skall bort.

Han fanns där under februari, enligt NST, http://hd.se/bastad/2013/02/19/varg-i-torekov/

Jag talade med honom. Han trivdes i Torekov, och tänkte

stanna. Bra badplats, god tillgång på god fisk i hamnen och

lugnt och fridfullt i Kyrkparken.

 

 

 
 

  

Efter artikeln i NST blev det lite oroligt, så han beslöt att hitta

sin kompis vid Hovs Hallar, och traskade vidare genom Strand-

skogen och Golfbanan samt över allmänningarna mot Hovs Hallar,

han kände så att säga på Skåneleden.

 

  

Han verkade mer dyster än stressad. Jag önskade honom

lycka till, och välkommen tillbaka. Om han respekterade

fåren och deras rätt till existens. Rätt som rätt, mumlade han.

 

 

SandstopparnaNorra Stranden kan ni kolla på många

Akter, bl.a. 867, från den 10 januari 2012. Där syns även

några andra bryggor.

 

Vad jag vill ha bort? Vintern naturligtvis. Jag längtar VÅREN!

 

 

 http://marintrafik.blogg.se/

 

Vi har placerat vår blogg i  <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

Sökord: Torekov, Horsakistan, Marintrafik, Strandskogen

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback