Korparna på Kallskärslid. Akt 991. Slående statistik i Torekov.

Akt 991                                                                   2013-02-12

  

Slående statistik i Torekov

 

Marin, vad sysslar ungkorparna med . . .

Statistisktsett, Kajak, sitter de och äter . . .

– Statistik, ok för egot, mat ok, men katter och hundar, det är

väl till att ta i . . .

– Du menar att folk mer samlas kring statistik kopplat till

Mammon”,  som aktier, guld och silver samt älskningsbilarna . . .

– Men före uppvisningen ett inlägg från vår brevduva Pax, som

upprörs över folks påstående att fler och fler arter kan navigera

efter stjärnor och magnetfält, har inbyggda kompasser . . .

– Jag vet att han anser det enbart är klippduvor och deras

ättlingar som har denna mentala begåvning . . .

  

 

  

Urun ber att få framföra att han saknar de gamla mynten . . .

 

 

 

  

– Jo, jag kan hans matematik: ”På min tid fick jag 10 musslor för

en 50-öring. För en senare 50-öring fick jag bara två musslor. Idag

finns ingen 50-öringen. Det återkommer ingen med de nya mynten.

Hur köper jag nu musslor? Allt var bättre förr.”

– Han borde nog läsa statistik.

– Som test får han tolka den sista bilden.

 

 

Vi har placerat vår blogg i  <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback