Korparna på Kallskärslid. Akt 956. Smuggelrykten kring Toreklov.

Akt 956                                                                   2012-10-10

 

 

Smuggelrykten kring Torekov

 

Ursäkta att jag, Övervakningskameran, intervenerar

mitt under ätandet och drickandet.

 

Jag snackar inte björksav eller enbärsdricka, inte äppelmust

eller björnbärssaft.

 

Nej, jag avser starka varor i dunkar. Otillbörligt distribuerade

och därmed ett hot mot gårdsförsäljning och landets ekonomi

och hälsostatus.

 

Jag talar om smuggelsprit. Jag har sett oroväckande spår.

På tal om oro så kan det ju mycket väl vara detta med landsatta

dunkar som är orsak till det vandrande Ö-folkets oro, som Sugus

och Marin känt av i några av de senare Akterna. Det såg ju ut som

om de ”dammsög” hela kusten runt Hallands Väderö.

 

 

Jag har kollat allmänningarna runt Bjäres kust.

Här finns ju platser som inspirerar till smuggling,

från Kattvik över Hovs Hallar och Dagshög till

Stora Hult. Jag har stulit foton av Login, med hans

goda minne. Jag har lovat tiga över hans minne.

 

  

Han kanske själv är inblandad.

Raffinerat med dubbelbottnade dunkar.

 

 

  

Jag kanske kom på någon.

Som fick bråttom.

Fick lämna en sko i språnget.

 

   

På andra sidan Torekov bytte dunkarna färg, från

blåa till gröna. Kravtappat kan tänkas.

I vart fall tappade. Inte allt för väl dolda.

 

 

 

Avslutningsvis ett råd till de på Väderön letande:

 

 

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback