Korparna på Kallskärslid. Akt 953. Att oroa en brygga från Torekov.

Akt 953                                                                   2012-10-03

 

 

Att oroa en brygga från i Torekov

 

 

Marun, du har varit oroande tyst sedan Akt 950 . . .

Sugus, ända sedan den 27 i senast lidna månaden . . .

– Ja. Är det Lugar igen . . .

– Nej, det är den oro i Akt 950, som jag tyckte mig avläsa . . .

– Jag har en gissning, som ligger utanför händerna, enligt din

återspeglingstanke. Jag såg ett av Marins foto från Torekov . . .

 

 

 

 

– Vad är oroande i den bilden?

– Minns du Akt 166, från den 13/11 2006?

– Vitt som snö. Nivålinjen som visade vad som finns kvar av

Halland Väderö sedan nordpolsisen har smält av . . .

– Nya uppgifter talar om snabbare förlopp och högre vattenstånd . . .

– Du menar att funderingarna, oron, gäller hur det skulle kunna gå

att öka på angöringspollarna även vid bryggorna på Väderön, liksom

det som nu uppenbart sker i Torekov . . .

– Du feltolkar. Konstruktionen du ser på bilden är avsedd för Kappel-

hamnsbrygganVäderön . . .

– Där  ser du . . .

 

 

 

  

– Nu ja, men inte senare. De skall gå neråt, mot sjöbottnen, inte

uppåt mot nya förväntade vattennivåer . . .

– Så tillsvida som jag kan se, ser jag slika pollare runt hela bryggan . . .

– Nu ja, men kanske inte senare. Det gäller utbyte, förstärkning . . .

– Kan tänka det. Det är ju stora båtar som knuffas med bryggan . . .

 

 

  

. . .  kanske ett oroande kneg, under vatten och så . . .

– Du, när du ansåg dig läst av oron var kneget donat . . .

 

 

 

  

– Modigt. Men du, då var det gallimatias i Akt 934, den 18/8 . . .

– Ja i den Akten var det måhända ett rykte som talade om en sträng

vinter och att det gällde få ihop bränne till fyrbostädernas kaminer.

– Med tanke på all hatad björk på Väderön kan vedbrist knappast vara

anledningen till oron . . .

– Vi får återkomma med nya psykologiska störtdykningar.

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback