Korparna på Kallskärslid. Akt 952. Övervakare . . . till vakare i Torekov.

Akt 952                                                                   2012-10-02

 

 

Övervakande vakare för vakare i Torekov

 

 

– Jag är oövervakad idag, så jag kan inleda med

en ny hälsningsfras.

 

Morsning, Övervakningskameran här.

 

Det där med övervakning kan bli till ett trauma.

Titta bara i Akt 946, den 23/9, hur Sugus och

Marin insinuerar.

Vadå, ”öga mot öga”.

 

Tänk om jag, på samma sätt, utgående från några

bilder, skulle sprida samma rykten om att vi befinner

oss i ett övervakningssamhälle.

 

Exempelvis att Kustbevakningen skulle utmåla sig för vara

väktare eller vakare över de vakare som flyter på havsytan över

utsatta hummerkupor. En sorts övervakare.

 

 

 

Har tron på allmänfolklig sjöservice drunknat?

Jag bara frågar.

 

Hur skulle någon konfys och förvirrad själ kunna

undvika att orera med anledning av följande bildsviter:

 

 

  

Att åse någon spola vatten på en båt eller glo på en hummerklo

och se ett sådant beteende och beskådande som övervakning kan

nog enbart en övermaga typ.

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback