Korparna på Kallskärslid. Akt 965. Tankar på slak lina i Torekov.

 

Akt 965                                                                   2012-11-07

 

 

Tankar på slak lina i Torekov

 

– Hej, Urus här.

 

Korpen ni vet, som är äldre, mer erfaren och mer vittberest

än flertalet. Senil hävdar vissa ungkorpar, töntskallar.

 

Minns mig från Akter som 885, den 7/3 2012, samt 906 och 909.

Vad vill jag nu? Känner ni oro? Oron bland Väderö-vandrare.

Jag tror mig veta. Kommunikationsmöjligheterna.

Risk för båt-upp-hör.

 

Jag har svaret. Linbana. Ut från Torekov, mot Väderön via Vinga-

skär, en runda på Ön och sedan åter mot fastlandet. Genialt.

 

Förmodligen finns en begagnad linbana till införskaffning.

Den mellan kalkbrottet i Forsby och cementfabriken i Köping.

Det går att konvertera en sådan för persontransporter.

Ett exempel är malmlinbanan mellan Kristineberg och Boliden.

 

 

  

Problem? Vadå problem?

Jag har kollat upp allt, säger allt.

Kustprofiler, bottensegement, vind- och isförhållanden.

 

  

Dessuton finns det naturliga förutsättningar även

till lands, fundamentliknande.

  

Ekonomiska problem?

Kombinationen av linbanemaster och

vindkraftverk ger multum. Tro mig.

 

  

Tror mig ingen?

Då får det bli båtar.

Jag har ett antal till salu i Berlin.

Tro mig. Jag har varit där.

 

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i  <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback