Korparna på Kallskärslid. Akt 904. Var finns essen i Torekov.

Akt 904                                                             2012-05-09

 

 

Var finns essen i Torekov?

 

– Pax, varför jublar ejdrarna? När folk jublar brukar det, viskas det, bero

att de saknar vetskap om allt lidande i världen . . .

– Nu tror jag inte alls, Lugar, att det är så . . .

 

 

 

– Vad beror det på?

– Ejdrarna har fått brons i tävlingen om ”art med störst biomassa” . . .

– Tjädrarna fick väl guld, kan jag tro . . .

– Min blyghet förbjuder mig att påpeka vilken art som fick silver . . .

– Duvor och blyghet, pyttsan . . .

– Vi kör prislistorna . . .

 

 

 

– Vi klämmer till med ett leve för de två viktigaste arterna . . .

– Hur många lövsångare går det på en tjäder?

 

 

 

 

– Många gör så gott de kan, äter så mycket gott de kan . . .

 

 

 

  

– Men det hjälper föga, de blir varken större eller fler. Men vi har i tidigare

Akter träffat på många av de listade . . .

– Jag minns bofink, rödhake, talgoxe, bergfink, koltrast, duva, gräsand, pil-

grimsfalk, duvhök . . .

– Intresserade får leta själv i Akterna . . .

– Många arter skämdes över att de missat listorna, att nå målet. Jobbigast var

det för de stora knölsvanarna. De stack helt sonika eller halsen mellan vingarna

 

 

 

– På tal om att missa målet, vi har Aktat mycket om fotboll, om

Torekovs Idrottsklubb, TIK och händelser på Torevi . . .

I Akt 819 finns en Akt-förtekning om TIK . . .

– Fyra matcher har TIK genomlidit i vår. I mötena har det gjorts

20 mål, flest i TIK:s målbur . . .

– Var vill du komma?

– Målgörarna heter Berisha, Brovinius, Camper, Ekstrand,

Hiseni, Kronfeldt, Lennerhov, Puronranta och Rosie samt

ett mål av en Nilsson. Jag bara frågar mig, var är Alfredsson,

Andersson, Carlsson, Eriksson, Fredriksson, Gudmundsson,

Henrysson, Ivarsson, Jansson, Johansson, Johnsson, Jönsson,

Hansson, Larsson, Mårtensson, Olsson, Paulsson, Persson,

Pettersson, Philipsson, Stefansson och Svensson. Så hette de

en gång i tiden och då gick det mycket bättre.                   

– Hur är det med minnet? Har du glömt namn som Strömberg,

Pihl, Kullenberg, Jorlén, Partenheimer, Ahlgren, Ekensteen,

Lundin, Kronberg, Strandberg, Paulsen, Wehlin, Söderman,

Bohlin, Möller och många . . .

– Minne? Du tog med Nilsson men glömde en Sivertsson.

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback