Korparna på Kallskärslid. Akt 884. Räven i Torekov, rivs om det byggs?

Akt 884                                                            2012-03-04

 

Räven i Torekov, rivs om det byggs?

 

Gunin, hur är det med räven?

Jo Lugin, om du syftar på Akt 878, avslutningen om rädslan

för räven vid passage genom Carl Johans skog så är det ingen

fara på taket. Det är mycket folk som bygger i området och då

river inte räven.

– Inte ens oss, som inte bygger, river räven. Vi kan visa, för vi

har passerat genom skogen från vars sitt håll.

– Här kommer mitt risktagande, från väster mot öster:

 

 

 

 

 

– Du sa att du såg räven, var det inte sant?

– Jag sa att det var intressant. Jag såg räven. Han var

ytterst artig och kärvänlig.

– Men du verkar skärrad. Nu genomfar jag skogen från

öster mot väster, helt oberörd:

 

 

 

 

– Räven sökte faktisk skydd när jag kom. Det du.

– Måhända jag hade mutat honom.

– Tar vi ”3:dje Vägen” mot väster.

– Vi gör så:

 

 

 

 – Vi gör även om detta en gång till, nu från väster mot öster . . .

– Tillbaka mot Carl Johans skog:

 

 

 

– Vad gör vi nu, när vi bevisat vårt enorma mod . . .

– Vi söker upp och snackar vidare med räven, som inte rivs,

ens om byggs aldrig så mycket . . .

– Vilket vi återkommer till . . .

– Och bygger på kartan och glömmer Räv-Akter som 530, 197 och
XXXIII.

 

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback