Korparna på Kallskärslid. Akt 828.Vänder vinden Torekov ryggen?

Akt 828                                                               2011-09-14

 

 

Vänder vinden Torekov ryggen?

 

– Gunin, det kan vara allvarligare än så . . .

Vad menar du Login? Utan att så blir det ingen skörd . . .

– Jag menar föregående Akt. Jag har funderat vad som verkligen

fanns bortom såväl folkets ryggar som kossornas ändor . . .

– Jag var där, jag vet, en mycket vacker natur i ett öppet landskap.

– Men om det finns öppna landskap med vacker natur så måste

det finnas folk som upplever en belastning i plågsam stillhet och

övermäktig tristess . . .

– Jag har bildbevis . . .

– Lugn nu. Varför finns det inlagt ett extra spänningsmoment i

miljön om folket var tillfreds med naturens egen natur?

– Förnyelsebar . . .

– Att förnya naturen på naturens villkor kräver en ny istid . . .

– Verkligheten går i motsatt riktning, det ökar kravet på förnyelsebar

energi.

– Vad kallar du det som kommer ur kossorna? Vänd dem inte ryggen.

– Du tror folket vände ryggen i skam för att det enbart finns en snurra

när behovet för att nå ett nationellt mål är tiofaldigt. Varje snurra måste

kompletteras med nio till . . .

- Spelar ingen roll, förra Aktens bilder visar att det inte blåste. Folket

kanske hade blickarna mot horisonten och bad en stilla bön om vind.

– Som Torekov-bornas bön om ”vrak från alla länder . . .”.

– Vi har avhandlat vindkraften i Torekov och på Hallands Väderö i bl.a.

Akter som 660 – 661, april 2010 samt Akt 775.

– Vi har om Väderkvarnar, Möllor och mycket mer i Akter som 425, 426

432, 436, 438  och 472. Vi går vidare.

– Vi visar naturen ifråga från mitt synfält, folkets och kossornas med och

utan det spänningsökande inslaget.

 

 

 

 (Bilder: Gunin  September 2011 Glimminge Plantering - Öllövstrand) 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback