Korparna på Kallskärslid. Akt 823. Grötigt snack av snok i Torekov.

Akt 823                                                               2011-09-06

 

 

Grötigt snack av snok i Torekov

 

– Gunin, hur går det med vårt projekt i tankar kring ”Opteryx”?

– Jo du Lugin, vi är ju fortfarande i en fas av insamling. Som du

minns från Kristianstads Vattenrike, Akt 774, krävs många med-

arbetare. Saker och ting skall ju ses från olika vinklar, från olika

typer av perspektiv, från fågelperspektiv till grodperspektiv.

Jag hade bestämt ett möte med paddan . . .

– Var det han i Akt 487?

– Ja, och Akt 525, men mötet blev lite dramatiskt. När jag kom till

hans hemtrakter träffade jag på en snok . . .

– Han var kanske också ute och snokade . . .

– Inga lustigheter, tack. Jag frågade snoken om paddan. Han verkade

lite grötig i halen, faktiskt lite svullen.

 

 

 

 

– Uppenbart vad han led av. Han hade en ”groda i halsen”.

– Värre än så, vår padda.

 

 

 

– Förvisso ingen halsläkare i aktion.

 

 

 

– Nej, vi måste se oss om efter en ny företrädare för grodperspektiv.

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback