Korparna på Kallskärslid. Akt 821. Så gör folk som får i Torekov.

Akt 821                                                               2011-09-03

 

Så gör folk som får i Torekov

 

Gunin, jag vill spåna vidare på fårgående, ursäkta, föregående

Akt om ”Hur gör folk?”. En saga med ”Sesam öppna dig”. Med

samma barn och samma lamm.

– Ok Logut, du har dem i vindskyddet. Blås på.

– För folket, från vindskyddet, till och genom grinden, inga

problem.

 

 







 

 

  

– Fåren då, tackorna och lammen?

– Jag hoppar över händelserna fram till grinden. Händelser vi upplevat

i många tidigare Akter.

 

 

 

– Ja jag ser hur de alla tänker: ”Hur gör folk?”

- Jag tror fåren tänkte på Ali Babas: ”Sesam öppna dig”, från en av

lammens favoritsagor, omdöpt från ”Ali Baba och de 40 rövarna” till

Ali Baba och de 120 strövarna”.

– Onödigt, de kan se sig som rövare, vad avser grässvinnet. Men grinden

öppnade sig. Magiskt.

 

 

 

– I en sak blir det lika, ”Hur gör folk” och ”Hur gör djur” . . .

– Små ting, stora händelser. Ny generation, god omvårdnad.

 

 

 

  

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback