Korparna på Kallskärslid. Akt 840. Upp till kamp i Torekov

Akt 840                                                               2011-10-16

 

Upp till kamp i Torekov  - kamp MOT

 

– Lugin, om jag säger kamp, vad säger du då?

– Självklart Gunin, det blir häst.

– Du kämpade väl, men föll av. Hästar har vi haft ganska så många

i våra Akter, vilket vi har visat i Akter som 772 och 831. Kom igen!

– Ok, du vill att jag skall föra kampen vidare. Men för för, mot, upp,

ner, eller mellan. Kanske om hur eller om?

– Bra tänkt. Vi sätter inga begränsningar. Vi tar en Akt då och då,

när idéerna om annat falnar och ingenting tränger på. Vi låter valet få

växla som vindlingarna i din tankeverksamhet.

– Jösses, men det får jag väl ingenting för. Vi tillåter oss nyttja såväl

nya som gamla bilder och blygsamt med kommentarer. Allt för att

spara kraft och energi. Vi har ju inget vindkraftverk

– Då börjar vi här och nu med MOT. Upp till kamp.

– Ja, handsken är kastad.

 

 

 

 

– Men nu gäller det således kamp MOT.

 

 


 

 

 





 

 

 

– Vid tid, lust och intresse återkommer vi närmast med

kamp MELLAN. Därefter kanske kamp FÖR och med

uppföljare som kamp för UPP och kamp för NER.

– Kanske till och med kamp OM.

– Det har jag ingenting mot. Det kan bli ytterliggare MOT.

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback