Korparna på Kallskärslid. Akt 790. Kunna vara verksam för Torekov.

 

Akt 790                                                                2011-05-28

                          

Kunna vara verksam för Torekov

                             

– Pax, du ser stressad ut, du verkar ovanligt spretig i fjäderdräkten. Är korparna

på väg att avslöja dig.

Paxe, inte vad jag kan förnimma. Många andra är påstridiga. Dels ”nyheter” de

vill framhålla som viktiga, dels synpunkter på vårt ”frimärksomdöme”.

– Börja med nyheterna innan de blir historia.

– Jag lägger in en bild, så får det tills vidare vara bra med den saken.

 

  

– Ok, en nog så viktig nyhet. Fåren är åter på Heden vid Torekov. Trevligt. Detta

skulle Gunin gilla att få se.

– Vi har fått frågor om sammanblandningen av golf med fåglar, albatross och örn,

samt något om fotboll, som jag inte kan se på, på något annat sätt än med en klack-

spark. Jag lägger ut en bild så får det vara nog med den saken.

 

 

 

– ”El Classico”, varifrån får, ursäkta uttrycket en dag som i dag, folk allt ifrån.

– Vi föreslog i Akt 787 att inplantera älg på Hallands Väderö. Några älgar framförde

frimärksmotiv med älg. Nu är det värre. Älgen Hälge verkar vilja besöka Väderön.

– Hälge. Älgen i Lars Mortimers fantastiska serie, som jag dagligen, med förtjusning

läser i Nordvästa Skånes Tidningar, NST. Varför tror du det?

– Se här ett klipp ur NST från den 26/5, samma datum som vår Akt. Kan det vara

en slump?

 

 

  

– Han talar om flygrädsla. Vad har det med Väderön att göra?

– Minns hur du och jag kom dit. Just precis, med flyg. Repetera Akt LXXIX.

– Jag minns. Det var redan den 26 april 2006 och ”Biggles” var pilot.

– Hälge har måhända läst Akten. Men vi kan lugna honom. Det har funnits älg

Väderön vid olika tillfällen, kortare och längre tider.

– Tror du Hälge kan simma eller vandra på hal havsis?

– Det fixar Mortimer.

– Hur fixar vi ”frimärkshistorien”? Några har framfört att motiven bör vara

med folk aktiva i föreningens anda. Och vi skall bara glömma motiv med brev-

duvor och allt som har med flygpost att göra.

– Ok, vi är flexibla. Vi kan göra som så, att några Akter från och till avslutas

med en ”faktaruta” med förslag på frimärksmotiv. Som brevduvor förbehåller

vi oss rätten att tycka till. Att några tycker att vi borde begränsa oss till motiv

som finns för föreningsbrev och ekonomipost struntar vi i. Vi handlägger ju

brevutlämning med samma skyndsamhet oberoende av portotyp. Här är en

uppdatering om TTB från de senaste Akterna.

 

 

 

– Leverera nu en första ”faktaruta”.

– Jag har valt föreningen Livbojen. Valet kan inte vara kontroversiellt, ty den har

med SSRS sina ”egna motiv”, därtill även typ för föreningsbrev.

 

 

 

– Ok, jag skall fundera ut en ny förening till kommande Akt.

 

  

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback