Korparna på Kallskärslid. Akt 797. Internkonflikt gill i Torekov.

Internkonflikt gill kring Torekov

                             

– Pax, du ser stressad ut, du verkar ovanligt spretig i fjäderdräkten. Är

du rädd att jag skall gå illa åt dig?

– Nej, Lugar, jag vet att jag har bra på fötterna. Om någon skall vara rädd

och nervös så är det du min vän. Jag kan med din egen GPS-kamera visa

att du förhandlat med segelfartygsskippers redan i Rostock, . . .

 

 

  

. . . fartyg som du och andra korpar liftat med tidigare. Dina egna gamla Akter

avslöjar fartyg som passerat sundet mellan Torekov och Hallands Väderö.

Kolla själv, exempelvis Akt 335 från den 21/7 2007. AndraAkter enligt bilden.

– Nu var det inte enbart resandet du insinuerade . . .

– Jag har din egen GPS som bevis igen. Besöket på Fichers Destilleri i Wien,

tillsammans med Urus, är dokumenterat. Du där inne, medan kompisen

vaktade runt anläggningen. Urus tål inte ens spritångerna. Andra som är

bräckliga är fotbollsspelarna i Torekovs IKs representationslag. Vad

tänker du göra härvidlag. Ni korpar har i ett antal Akter påstått att TIK är

Bjäres bästa lag, Hovs GIF det sämsta laget. Minns även hur ni behandlat

Treby IF. Bilden nedan visar dagsläget för Torekov, Hov och Treby. Pinsamt

för er korpar. Förstå att Sugut och Sugin småler upp i Vångaberget.

 

 

 

Nåja. Du vet fotboll. Bollen är rund. Har du inga andra problem att komma

med är jag lugn.

– Ok, några till, till förra aktens, . . .

 

 

 

. . .  här en ekorre som är tvärsur för att naturen inte låtit honom lämna vinterns

sömn förrän liljekonvaljen blommat över. Han älskar doften. En strandskata är

minst lika f-ad  över att så fort hon byggt bo och lagt ägg så kommer Peab och

asfalterar upp en parkeringsplats runt boet.

– Dom kan ju hålla sig till naturvårdsområdena.

– Är de fortfarande heliga?

– På tal om heliga, så kan ju helighet skapa helgon, som kan skapa Gille.

Så också i Torekov. Aktens frimärksförening får bli ”S:ta Thoras Gille”.

Och frimärket, självfallet, 1941-års utgåva av den Heliga Birgitta.

– Du vågar inte invänta Astrid Lindgrens helgonförklaring?

– Det är en annan saga.

 

 

 

- Enligt mitt eget sanna tycke räcker det gott och väl, för alla ändamål,

med följande portomärken:

 

 

 

– Du, som brevduva ber jag att få betacka mig för slikt obskyrt tänkande. Men

kom igen.

 

 

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback