Korparna på Kallskärslid. Akt 792. Allsång vid skansen i Torekov.

Akt 792                                                                2011-06-03

                          

Samling vid skansen i Torekov

                             

– Pax, du ser stressad ut, du verkar ovanligt spretig i fjäderdräkten. Är korparna

på väg att avslöja dig.

Paxe, inte vad jag kan förnimma. Men mer förvånad än över Gunins bilder från

Sjöfartsmuseet blev jag vid ett uppkollningsbesök där och vid Batterivallen den 1/6.

Jag fick det liksom inte att gå ihop. Kom kanske för sent, åkte kanske för tidigt.

– Jag kan kanske inspirera dig till en innovativ tanke . . .

 

 

 

 

– Kolla bilderna ovan som jag tog. En båt, Ellinor af Göteborg, med folk och

medial utrustning och mycket folk vid Sjöfartsmuseet med medial utrustning.

Någonting var i görningen, någon form av medialt förevigande.

– En TV-inspelning. Ingenting konstigt med det. Sker snart sagt i varje gathörn.

– Förvisso. Då såg jag HONOM. . .

– Honom?

– Ja, vi var ju vid skansen . . .

Skansen?

– Ja. Inte Skansen med Solliden. Skansen från Hoppet af Länna, museet.

– Aha, du trodde ”Allsång vid  Skansen” med Zellmerl . . .

– Nej, den riktige, han Anders du vet, Lundin.

– Och?

 

  

– Han var ensam. Verkade som om han försökte flörta med Cleopatra. Men

det är enligt sägnen dömt att misslyckas. Som att stöta på en mina.

– Och?

– Sedan rusade folk till. Kom som sprungna ur havet.

– Det var väl en sångkör, om du tänkt rätt.

 

 

 

– Möjligen. Uppställning ordergavs. Sedan såg HAN lite tagen ut. Inga

sånghäften. Oaktad de var ”så här stora”, dagen till ära. Folk letade över-

allt, även i papperskorgarna. Och ingen film i några av kamerorna, verkade

det som . . .

 

 

 

 

. . . men snart nog var tydligen allt till rätta och ”allt ljus på oss” . . .

– Blev det något om: ”Tork´e i vårt hjärta, dig vi vill besjunga”?

– Faktiskt inte. En massa snack på amerikanska. Så mycket snack

att båten lämnade hamnen och folket kvar på Batterivallen. Ryktet

gjorde gällande att museet skulle bli övernattningslogi i väntan på

Ellinors återkomst. Skall kolla upp i morgon.

 

 

 

 

– Nu vet jag vad det är frågan om. ”Allt för Sverige”.

Torekov allt för Sverige. Det vet även jag . . .

– En ny TV-serie som kommer i höst.

– Någonting annat att glädjas över?

– Efter katastrofen mot Hovs GIF vann Torekovs IK över Hasslarps IF

i div. 7 och slipper jumboplatsen ett tag till. Fyra lag i nordvästra Skåne

är fn. sämre än Torekov.

– Faktarutan om föreningar och lämpliga frimärken?

– Det blir Torekovs Fastighetsägarförening. I var femte av Akterna har

det förekommit någon form av fastigheter och mycket om fastighetsskatten,

på den tiden som den plågade folket. Se Akt 370.

 

 

 

 

– Och frimärksvalet?

– Jag har medvetet utlämnat allt som berör Pinus den Höge och alla andra

fågelnästen. Dessa bör förbli så hemliga som det överhuvudtaget är möjligt.

 

 

 Samtliga foton: Pax  2011-06-01


Om skansen från Hoppet af Länna se Akter i februari 2007, exv  223 - 225.

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback