Korparna på Kallskärslid. Akt 760. Vår i Torekov, senare fram i vår.

Akt 760                                                                2011-01-26

                          

Vår i Torekov, senare fram i vår

 

– Gunin, nu ser du. Åter till klimatkrisen. Ny snö. Ny kyla.

 

 

Lugin, krisen gäller värme. Koldioxidutsläpp. Så håll inne. Håll tätt.
Kylan, som spås isa oss långt in i mars och april beror på NAO.

– NAO?

– Nordatlantiska oscillationen, en över Atlanten naturlig atmosfärsvängning, beroende

på skillnader i lufttrycket mellan Island och Azorerna.

– Jag skall snacka med mina kompisar på Island. Azorerna får bli ditt bekymmer. Blir

det så här kan vi lika gärna vara i Antarktis; vid Amundsenhavet utanför Marie Byrd

Land. Jag har kompisar där bland Adéliepingvinerna och . . .

 

 

 

- Lugn. Vi kan skapa vår egen sydkontinent här hemma, under nu rådande klimat. Kisa

mot solen och byt ut pingvinerna mot gräsänder. Kolla här på Övervakningskamerans

bilder från Heden, söder om Torekov, tagna under januari 2011.

 

 







 

 

 

– Ok, vi får hoppas på att vår vår i vår inte blir alltför svår i år, trots NAO.
Ingen klimatchock om jag får be.

 

  

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback