Korparna på Kallskärslid. Akt 759. Är våren enbart vår i Torekov.

Akt 759                                                                2011-01-24

                          

Är våren enbart vår i Torekov

 

– Lugin, om jag säger vår, vad säger du då?

– Gunin, att någonting förvisso inte saknas oss. Vi står om ägare.

– Egoist. Tänk mer i tidsperspektiv. Öppna ditt sinne. Tänk ljust.

Koppla till Akt 738 från den 3/12 2010. Här får du bilder från nuläget . . .

 

 

 

 . . . så du ser att våren är på väg. Vis á vi Akt 738 ligger vi i mars-läge.

– Du går nog händelserna i förväg. Vi kan få en vinterperiod till i februari.

Eller mars. Till och med i april. Sådana vintrar har timat tidigare.

– I veckan träffade jag ekorrarna Kirre, Korre och Kurre. De har redan

inledande övningar inför vårens mera allvarliga kamper om revir, mat och

brudar. Det är japanskt kampsportstuk över deras agerande, tycker jag.

Kolla här . . .

 

 . . .  här är Kurre, för dagen övervakande domare. Kirre och Korre lyssnade på

Kurres regel- och målgivning under avstressande uppladdning.

 

 

 

 

– Kom de överhuvudtaget igång?

– Lugn. Här är upptakten. Uppställning, ödmjuk hälsning och sedan go on.

– Anfall är bästa försvar.

 

 

 

– Inte anfall. Snabbhet och vighet gäller, det gäller att runda Kirre och ta sig in i

i fågelholken. Först inne vinner Etapp 1.

 

 

 

– Nu förstår jag den tidiga tidpunkten. De måste öva medan holkarna

är lediga, innan fåglarna börjar reda sina reden. Är ekorrarna medvetna
om att talgoxarna redan börjat revirsjungandet?

– Jag skall lyssna inför Etappmål 2.

– Det hade varit, tycker jag, väl så intressant med en i Island skapad

kamp, korprinspirerad, istället för några kamper från fjärran Japan.

– Det skall jag framföra, välj exv. Glima. Eller möjligen kinesernas fågel-

inspirerade Eagle Claw, ursprungligen en lek mellan korpar.

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback