Korparna på Kallskärslid. Akt 757. Spåren leder i Torekov.


Akt 757   2011-01-14

Spåren leder i Torekov

 

– Login, om jag säger spår, vad säger du då?

– Gunin, siar, tittar som folk i kaffesump eller i glaskulor. Kanske som vi i lerpölar.

Är det inför den stundande våren som du vill lyssna till en sibylla?

– Tänkte nog mer på fysisk rörelse än djupa funderingar.

– Måhända på räls.  Är det tunneln genom Hallandsåsen som trycker dig?

Debatten om järnväg via Torekov dog för över hundra år sedan.

– Tänkte nog mer på spår efter fysisk aktivitet. Avtryck. Märken. I snö.

Kolla här på Övervakningskamerans  färska bild med färska spår . . .

 

 

. . . där vänstra spåret är efter 50 indianer. Indianer går alltid i varandras fotspår för

att dölja hur många de är, även om spårdjupet kan ge en vink.

– Jösses.

– Riktigt, det högra spåret är efter en hare.

– Jag menade att det inte finns indianer i Torekov, i vart fall inte vintertid.

– Bevisligen, av spåren att gå efter.

– Ok, spår är även en kriminalteknisk term vid bevisinsamling. Nu förstår jag varför

en viss ekorre, enligt Akt 630, från den 27/1 2010, inte vill ha sina spår avslöjade.

– Till skillnad från rödhaken, enligt Akter som 534, 535 och 536 från februari 2009.

 

– Andra arten älskar att sätta sina spår i snö.

– Du menar änder, måsfåglar och kråkfåglar?

– Att döma av Övervakningskamerans bilder som vi fått från den 12/1 2011.

 

  

 

 

 – Folket är fortfarande, all gräsandstrask till trots, mest superbt på att sätta avtryck.

 

 

 

– Se här ja. Här visas rester från en svunnen skogsavverkning och

en tom chipspåse.

– Liknar nästan konstinstallationer.

– Bättre upp i denna bild, som vi har visat snöfri i tidigare Akter,

267 – 270, april 2007.

 

 

 

– Du, låt oss avsluta med mitt talesätt att det är roligt när någon vill gå i mina fotspår,

dock först sedan jag själv lämnat dem.

– Vem har lärt dig det? Knappast verkligheten.

– Indianerna.

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback