Korparna på Kallskärslid. Akt 856. Från rymmarnas Torekov

Akt 856                                                              2011-12-10

 

Från rymmarnas Torekov

 

– Login, om jag säger Orskär, vad säger du då?

– Logut, jag börja förstå dina tankar. Spontant hade jag

svarat att det är ett skär i Hallands Väderös arkipelag . . .

 

 

 

. . . men så enkelt kan det förmodligen inte vara. Jag minns Kajaks och

Marins inledningsgagg i Akt 764, den 7 februari i år. Så jag utgår ifrån

att du syftar på Olofssons Väderö-båt Orskär, som fanns med i den Akten.

– Bra. Att den dyker upp nu beror på att den gått samma öde till mötes som

Vrenen i Akt 764, såld till privatförnöjelse . . .

 

 . . . Här några bilder från Orskärs verksamhetstid tiden i Torekov.

 

 


 

  

– Vi skall kanske passa på att plussa på med några andra Torekovs-

rymmare, som gör att det kan rymmas andra flytetyg i hamnen.

Anders Kullenbergs båda båtar, Otceco III och Jalle. Två båtar som

hann bli profiler i hamnen.

 

 

 

- Här några bilder från båtarnas tid i Torekov. Jalle var tidvis verksam

vid renovering och utbyggnad av hamnen.

 

 

 

Malou, HG 31, är markerad . . .

– Jo, den har under att antal år framhållit sig vara ”Till salu”.

Kanske på väg att rymma.

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback