Korparna på Kallskärslid. Akt 779. "Alle man på däck" i Torekov.

Akt 779                                                                2011-04-13

                          

”Alle man på däck” i Torekov

                             

– Kajak, vad var det för gräl med vår son Lugar, just hemkommen?

Sugus, han försökte imponera på oss som vistades på Pinus den Höge.

Han gjorde gällande att han, precis som vid sin Hollands- och

Danmarks-resa, hade varit med på ett segelfartyg.

– Det var på senhösten 2006, Akter från 179 till 189, under november
och december. Varför skulle hans resa, om han nu varit på resa, varit
annorlunda?

– Att resa med är en sak, att ”trampa däck” är någonting helt annat.

Då är man arbetsdeltagande och medansvarig. Kan du ens tänka dig

Lugar i den rollen?

– Ja, och jag vet att hans påstående var för att provocera dig. Reta dig

och trigga dig för din sjukliga misstänksamhet. Jag har bevis för att

han verkligen har ”trampat däck”. Ett kort från Övervakningskameran.

 

 

 

 

– Det är ju för f-n ett gammalt husvagnsdäck. Det här har ingenting med hårt

sjömansliv att göra. Jag har närt en bluffmakare vid min barm.

– Lugna dig, kalmera, mojna av. Sansa dig, vi kan göra pengar på tilltaget. Jag

såg Lugars verksamhet och avtal med ÖvervakningskameranGunins första

bild i föregående Akt. Lugars förberedelser till ett underlag för att han skulle

kunna tvinga av dig en ursäkt för ”förhastade slutsatser”

– Hur då skall kunna komma i pekuniärt överläge?

– Nu låter det genast annorlunda. Jag flög dit och säkrade upp det  ”vältrampade

däcket”.

 

 

 

 

– Och?

– Det finns många arter som mot ersättning vill bli förevigade som orädda

däckekvilibrister. Ärligt talat förbluffande många som ärligt vill kunna bluffa.

 

 

 

– Vafalls, även du min Sugus?

– Ett oomkullrunkeligt krav från Övervakningskameran.

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback