Korparna på Kallskärslid. Akt 717. Ätbart hinder i Torekov.

Akt 717                                                                2010-09-21

 

                                                                                                                                    

Ätbart hinder i Torekov

 

Hej.

 

- Ovis här. Siro Ovis. Betoningen på första stavelserna. Vi har råkats  tidigare.

I Akt 684. Det var den 7/7 i år. Vid Pussen på Heden söder om Torekov.

 

Jag är får, och får om jag får säga det själv, ett idogt hinder mot miljöförslumning.

Vi får, vi får se till så att miljön inte blir ett hinder för miljön. Vissa växter får inte bli

till hinder för andra växter. Det råder klasskillnad mellan växterna. Det är bestämt

så av folket. Dels av en snubbe som hette Linné, Carl von, från någonstans i Småland

och således en snål en. Dels av de mer generösa snubbarna inom miljööverheten, som

avlönar oss för vårt idoga miljöarbete. Men vi måste konsumera rätt växtlighet.

 

På bilden nedan ser det ut som jag råkat i hinder. Tänk på att det finns köttätande

växter. Inte här och nu. Tvärt om. Det är växter som jag har betalt för att käka upp.

Hindersväxterna ingår inte i min älsklingsföda. Men vill jag vill bli fri, inte häfta i skuld

till uppdragsgivarna, och dessutom komma loss, får jag bita i det sura äpplet. Ursäkta,

det sega skitbladet.

 

 

 

- Detta är mitt inlägg i hindersprövningstävlingen. Att inget hinder får stå får i vägen.

 

  

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback