Korparna på Kallskärslid. Akt 705. Parkinsons lag i Torekov.

Akt 705                                                                2010-09-01

                                                                                                                     

Parkinsons lag i Torekov

 

- Lugar, hur går det med planeringen för en ev. medresa söderut för några av

fåren på Heden vid Torekov?

- Gunin, lite dualism har förhandenvarit med Övervakningskameran. Om jag

får säga min mening är denna nu ur världen. Vi är ens om att det är vi korpar som

analyserar och åtgärdar. Som du minns slutade vaccinationsarbetet, Akt 700 – 701,

med att ”Barack” och några av hans förtrogna drogs sig undan till en liten dunge för

inbördes överläggningar och samtal med mig därefter . . .

 

 . . . för ett beslut om hur vi borde gå vidare.

- Inga problem? Några stora diskrepanser?

- Nej. De får som de vill. Jag beslöt att på nytt få vaccinations-arenan till Heden för att

välja ut två får som får åka på vidare tester. Inga problem.

 

 

- Jag ser att uppbyggnaden på nytt gick snabbt och smidigt

- Precis. Och när arenan var klar kom ”Barack” med alla som var intresserade, vaccine-

rade och med ID-brickor försedda.

 

 

 

- Och sedan?

- De samlades i arenan. Två får skulle nu väljas ut. Detta urval följde en variant av den

lag som C. Northcote Parkinson, 1909-1993, formulerade efter hur folk rör sig på ett

garden-party, för att visa på egen vikt och betydelse.

 

 

 

- Ni fick fram två får som utmärkte sig för god empati?

- En mycket rationell metod. De två fick hjälp till transportlådan, arenan demonterades

och lastades. Sedan bar det i väg till övningar och tester. Det ser förhoppningsfullt bra ut.

- Jag räknar med att höra från dig framöver.

- Om jag får och får fram bra får så gör jag så.

 

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback