Korparna på Kallskärslid. Akt 720. Urbana hinder i Torekov.

Akt 720                                                                2010-10-01

 

                                                                                                                                    

Urbana hinder i Torekov

 

- Hej.

 

Fugin här. Kusinen från Kullaberg.

 

Jag har supportat Gunin i olika Akter. Exempelvis 392, 471 och 571.

Jag är sändebud mellan Hallands Väderö , via Kullaberg, till Falsterborevet.

Där tar Punin vid och bevakar ostkusten upp till Ryssbergen via Stenshuvud.

Punin var med i Akt 712 om hinder. Från Vattenriket vid Kristianstad.

 

Jag tycker även jag bör vara med. Jag tänker inte, som Gunin i Akt 716, gå

på grund på grund av grund på redan grunt vatten. Jag tänker bli urban. Det

finns stora städer i mitt område. Det verkar som om Torekov tänker bli en

metropol via hinder. Jag skall visa med en Gunin-lånad bild vad jag menar:

 

 

Dessa rör i piren verkar vara ett skämt. Eller tre om ni så vill. Ingen bland folket är så

bredaxlad att rören utgör ett hinder. Förklaringen till rörexistensen är nog denna:

 

 

 

Bilden har jag tagit i Malmö. Samma typ av hinder, men något mer påkostade.

Torekov vill efterlikna Malmö. Så enkelt är det. En sak till. Flukta längst bort i

gatan. Ser ut som om folk går ”rätt in i väggen”, i ett hus mitt i vägen.

 

Samma sak i Torekov:

 

 

 

Här set det ut, på Gunins bild, som om det barkar rätt in genom kioskfönstret.

Det är en synvilla. Att Malmö vill efterlikna Torekov. Mellan dig på Lovisa Rasks

gränd och kiosken finns en gata, Lundstens gata. I Malmö heter gatan naturligtvis

någonting annat, inte nödvändigtvis, som ett hinder, utan reelt, Hyregatan.

 

Men ok, det föreligger inget hinder att olika typer av metropoler vill efterlikna varandra.

Vi korpar hade i maj 2007 tävlings-Akter om vem som mest liknar vem av Hallands

Väderö, Hovs Hallar, Kullaberg och Stenshuvud.

 

Så nu tvingas Gunin åter tvångstlöst att acceptera en Akt utan hinder.

 

Ett mera säkert hinder fanns i Akt 620, december 2009, ett patent.

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback