Korparna på Kallskärslid. Akt 728. Hemliga rum hinder även i Torekov.

Akt 728                                                                2010-11-03

 

                                                                                                                                 

Hemliga rum hinder även i Torekov

                             

- Gunin, minns du våra Akter om ”hemliga rum”?

- Självklart Login. De var som hemligast i Akterna f.o.m. 612 t.o.m. 615, i

december 2009. Handlade om Sjörövargrottan på campingplatsen i Torekov.

- Jag hittade en gammal fråga om eventuella ”hemliga rum” eller ”hemlighus”

Hallands Väderö. Vad säger du?

- Om problemen är ringa som så, så är det ringa problem. Vi har redan visad en

del ”hemliga rum”. Exempelvis gärdsmygen Troglods övningsrum, om dock enbart

exteriört. Interiört är bergrummet fortfarande hemligt:

 

 

 

- Vad gäller fort, har vi sett åtskilligt från Torekov.

- Förvisso. Jag kan rent spontant dra till med ett par tidiga Akter: 128 och 155.

- Hur på Hallands Väderö?

- Jag minns exempelvis Akt 503, vars befästningsbild jag kan förtydliga här . . .

 

 

 

. . . och ge dig ytterligare två hinder för invasionen av Hallands Väderö 1939 – 1945:

 

 


 

  

- Betryggande. Verkligt betryggande.

- I nästa Akt skall du få känna av en helt annan typ av ”hemlighus” där det skjuts skarpt

den dag som idag är.

 

  

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback