Korparna på Kallskärslid. Akt 669. Torekov, på tröskeln till sommaren

Akt 669                                                                2010-05-23

 

Torekov, på tröskeln till sommaren.

 

- Logut, är det helt ok med övervakningskameran, Korpens öga, nu?
- Du tänker, Login, förmodar jag, på Akt 663, från den 5/5. Den är på
plats och registrerande. Jag kan redovisa bilder från den 21/5, som jag
fått och analyserat. Det handlar, den utdragna vintern till trots, om fart
och fläkt inom såväl växt som djurlivet. Mycket lust när tackor och lamm
tog över Heden vid Torekov.






Intressant att se beteenden från enskilda individer. En tacka gick ner på knä och kysste
marken, i tacksamhet över att vara på känd Torekov-mark. En annan individ lät fåfängan
ta överhand. Med ”Hjärtafloen” som catwalk uppvisade hon en variant av vårens pälsmode.
En något märkligt rufsig stil.

 

Som framgår av bilden ovan är triften i full blomning. Samma gäller slånbuskarna,
violerna och maskrosorna, för att bara nämna några få representanter från växtriket.





 - Ok, nu ser jag att bevakningen är igång. Motsvarande bilder har
vi haft varje vår sedan 2006. Exv. Akt 297, den 28/5 2007.
- Akt XCV, den 29/5 2006.
- Akterna 484, 485 och 486, från den 2/6 till den 7/6 2008 samt Akt 558,
från den 6/5 2009. Det har varit mycket får och lamm i Akterna under åren.


Jag har placerat min blogg i <a
href="
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov">Torekov</a>
på <a href="http://bloggkartan.se">bloggkartan.se</a>!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback