Korparna på Kallskärslid. Akt 666. Folkvandring på Hallands Väderö . . .

Akt 666                                                                2010-05-12

 

Folkvandring på Hallands Väderö från Torekov

 

- Marun, vad säger du om jag säger år 375 till år 800?
- Självfallet Marin, folkvandringstiden.
- Om jag säger torsdagen den 13 maj 2010?
- Kristi himmelfärds dag.
- En persons vidarevandring är knappast en folkvandring.
- Då säger jag Ottevandring på Hallands Väderö.
- Vi har ju upplevt många folkvandringar på vår Ö . . .

 

 . . . och det är inte utan att vi frågar oss varför.
- Häda inte en kyrkans gärning. Det finns en högt sansad motivering. Skådande. Det är så
jag skulle kunnat bli religiös, om det inre var för detta med vår asatro. Det är vi, vi fåglar
som inspirerar. Och kanske en och annan liten ört eller halvt förmultnad vrakek, som en
gång var Gunins älsklingsobjekt i många Akter.
- Konstigt. På Internet och i NST stod att läsa: ”Ottevandring med fågelkändis på Hallands
Väderö
”. Jag undrar vilken av våra fåglar som är kändis? Måste väl vara Kajak, eller hur?
En korp i alla fall. Kanske du, rent utav.
- Du, kom ner bland träden. Det finns många fågelarter på Ön. Det är en av Öns verkliga
tillgångar. Låt oss se några bilder.

 




 

 - Du, skarvar. Är du galen? Om det faktiskt är så, då hoppas jag det är växtvärlden som
lockar. Tänk på Ronja Rövardottar och prakten av vitsippor. Kolla i vår tidigare Akt 464
och Akt 470.

 - Du, andas ut. Släpp prestigen. Fågelkändisen på Ottevandringen med Torekovs
Församling
är en ur folket, en mycket duktig ornitolog vid namn Lars Svensson.
- Oj då. Jag misstänker att det är mitt krax som är ljudillustration för korpar till den
aktuella boken Fågelsång.

 

 Vi har placerat vår blogg i <a
och 118href=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/
>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback