Korparna på Kallskärslid. Akt 682. Delirium tremens i Torekov.

Akt 682                                                                2010-06-30          

                                                                                                                     

Delirum tremens i Torekov         

 

- Marum, det var ett fult spratt han spelade . . .

- Marin, har du nu lyssnat på någon politiker igen.

- Alls inte. Jag tänker på midsommarnatten. Den som skulle bli varm, ljus

och behaglig.

- Och?

- Vår tradition att spela upp lite midsommarnattsdrömmar. Jag tycker det

verkar som om Lugar får ett återfall. Hans berättelse om Bernes besök och

om en resa med ett flygande tefat var väl väl magstark. Jag tyckte att han

påtagligt hallucierade.


 

 - Vi vet ju från Gunin och hans resa med många olika artkompisar och släktingar

till Schweiz . . .

- Jag vet. Det var hösten 2008. Och jag vet att han träffade både svartkråkor och

alpkajor. Men att en av svartkråkorna skulle ha kommit hit till Hallands Väderö

med ett flygande tefat, styrd av någon sorts folkliknande ängel, är nog ett utslag

av sinnesförvirring och vanebildande ”botten upp”. Spritorgier är inte midsom-

marens minsta kännetecken.

- Men Lugin då, han var ju också inviterad till den vinande farkosten.

- Säg hellre att det var en farkost med vin-Ande, som rikligt och generöst bjöd ur

flaskor och bag in boxar. Jag säger bara usch. Var har ungdomarna fått sina sprit-

ovanor från?

- Lugna dig, så skall du få se att även du snart nog blir bjuden på en himlafärd.

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a
och 118href=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/
>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback