Korparna på Kallskärslid. Akt 672. Urbanisering av Torekov.

Akt 672                                                                2010-06-05

 

Urbanisering av Torekov

 

- Logut, Marin har varit på tur söder över med Marun . . .
- Vad säger du Login, har de varit i Spanien?
- Nej, nej. De har varit runt Heden, söder om Torekov. De har tittat
till får och Högländare. Och sett lilla Elvira från Malmö.
- Ok. Om jag visar dig en bild som denna, vad säger du då?

- En fin restaurering av ett gammalt svin- och hönshus. Detta har tidigare
framgått, den 20/4 2007, i Akt 275 och påpekats i Akt 443.
- Om jag visar denna bild, vad säger du då?



- Urbanisering. Hur bebyggelsen mer och mer tränger undan folkets modernäring.
Jag kan visa bilder på hur det small i berget för ledningars dragning. Det får bli
framöver. Ni vill jag visa en bild av vad som återstår av kulturarbetet.



- Odlingen verkar verkligen vara i slutsvängen. Ser ut som sparris.
- Det hade kanske gått lika illa, eller lyckosamt, om det varit selleri.
- Det talas om 97 hus och kanske ytterligare ett 79-tal.
- Räcker det till?
- Husen eller de presumtiva köparna?
- Reningsverket.

- Som sagts ovan, vi återkommer bland all sten och asfalt.

 

Vi har placerat vår blogg i <a
och 118href=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/
>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback