Korparna påKallskärslid. Akt 687. Kö till SPA i Torekov.

Akt 687                                                                2010-07-15

                              

                                                                                                              

Kö till SPA i Torekov

- Hej, här har ni mig igen. Mitt namn är Montanus, pilfink. Jag driver ett SPA i Torekov.
Jag var med i föregående Akt, där mitt SPA visades upp. Här inspekterar jag det:


 

I den rådande värmen har det gått över förväntan. God tillströmning av intressenter.
Här är några bilder:




Före bad i vattnet bör fjäderdräkten genom sandbads befrias från löss och loppor.

Det måste vara ordning och reda i verksamheten.

Efter badet är det viktigt att stressa av och gärna torka fjäderdräkten på en solvarm sten.


Jag har fått frågor om folkets tillstånd att bedriva SPA inom på deras domäner. Det är ok.

Erforderliga tillstånd föreligger. Dagvattnet renas via en fjädersil på bräddavloppets skibordskrön.

Fjädersilen har gärdsmygen Troglod fixat. Han kan ta sig in i brunnar. Ni minns honom från bl.a.

Akt 348, den 16/8 2007. För utsläpp av renat i havet har vi Tullens välsignelse. Att fisken i havet

utanför vårt SPA inte far illa av utloppet har Fiskeristyrelsen kontrollerat. Som garant för att det inte

skall uppstå vattenbrist står Båstads kommun. Kvällsposten, en av folkets kolorerade sensations-

blaskor, förkunnade med en rubrik på löpsedeln den 13/7 att ”kändisar och värmebölja skapade

vattenpanik i Båstad”. Men mina kunder är lugna och vana att klara av kontakten med att ta sig

vatten över sina huvuden. Dessutom ligger mitt SPA i Torekov, inte i Båstad.

Den av löss och loppor infiltrerade badsanden renas regelbundet av en flock utsvultna starar.
Gör som myndigheterna nedan, besök mitt SPA ofta och länge.

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback