Korparna på Kallskärslid. Akt 598. Ligger utanför Torekov.

Akt 598                                                                 2009-09-26

 

Ligger utanför Torekov  –   Hallands Väderö

 

- Kajak, nu lurade du mig. Detta är ingen ek. Det är ju den i många tidigare Akter omtalade liggande linden
i Nörre skog.
- Jo Sugus, men det var du som ville att vi skulle flyga om Ravnahult och titta till vårt sommarbo. Och då var
vi ju så nära linden som vi nästan kan komma. Och då tänkte jag att vi gör ett förändringsstopp.



- Ja, den här Vallin-bilden känner jag igen från en Akt  i januari 2006.
- Så gör vi som tidigare ett mellannerslag . Jag har valt en sommarbild från 2005.



- Det ser ut som om linden gått en ny vår till mötes. Den såg döende ut i många år.
- Det verkar som den get sig tusan på att bli ”den tusenåriga linden”, nu när den ”tusenåriga eken” förtvinat.

 - Ja den ser om möjligt ännu frodigare ut idag. Men hästen kan väl knappast vara densamma som förekom
tillsammans med en ek i Akt 233, den 15/2 2007.
- Någon tusenårig häst har jag inte hört talas om.
- Om Odens korpar, Hugin och Munin, som vi är ättlingar till, är tusenåringar så bör även hans häst Sleipner
vara det. Det borde du veta.
- Vi får se när vi kommer till eken.

  

Vi har placerat vår blogg i <a
Och 118href=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/
>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback