Korparna på Kallskärslid. Akt 604. Zebrakrax i Torekov.

Akt 604                                                                2009-10-29

 Zebrakrax i Torekov

 - Kajak, minns du Zebralagens tillämpning i Torekov?
- Självfallet Sugus. Det var i anledning av kaos i övergångställena på Hallands Väderö och önskemålet
om ett övergångsställe i Vånga. Jag visade i Akt 591, den 2/9 detta år, hur exemplariskt det var vid
Tempo-butiken i Torekov.
- Jag tror något gått snett i ditt kraxande. Ett besök nu i oktober visar på en annorlunda ordning.
- Annorlunda ordning? Jag vet att Tempo har flyttat ut och ICA flyttat in. Något annat?
- Vad vet jag? Har ICA andra regler än Tempo när det gäller angöring och parkering?
- Möjligen inne i butiken vad gäller kundvagnar, men inte ute i den offentliga trafiken.
- Men kära du, kolla bilderna från Pax, vecka 42, så ser du hur övergångsstället blivit parkeringsplats,
trots ursprungsskyltningen, och det tillämpas dubbelparkering. Mitt för drive-in-brevlådorna.
- Men lugna dig Sugus, du vet att det är brist på parkeringsplatser i Torekov, framför allt i oktober och
speciellt vid ICA-butiken. Som vi tidigare sagt, den stora P-platsen ligger på andra sidan vägen.
- Men blockeringen av brevlådorna?
- Men lugna dig Sugus, i Internets tidsålder är det väl ingen som skickar brev via postverket.
- Vi kan inte vara nog tacksamma som har våra brevduvor, Pax och Paxe.

 


 

 Foto: Pax 2009-10-18 

 

Vi har placerat vår blogg i <a
och 118href=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/
>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback