Korparna på Kallskärslid. Akt 610. Grep tången och tången med grep

Akt 610                                                                2009-11-28

 

Grep tången och tången med grep

 

-Kajak,  om jag säger tång, vad säger du?
- Sugus, jag säger 149:-.
- Knip av, nu grep jag inte tanken med tången.
- Minns du Loxia, korsnäbben som du var så imponerad av när han klippte kottar. Han har
skadat sitt näbb, och efter att ha läst Akt 339, från den 25/7 2007, tänker han lindra sitt
handikapp med hjälp av en sidavbitare. Han begärde en offert via F:a Lås och Tänger i
Grönköping.
Har måste betala 149:- för en sådan tång.

- Ok, men nu syftade jag faktisk på en betydligt aptitligare tång än den angivna Aktens.
Jag kan klämma till med ett antal fucus-Akter. Det är bara att välja, svälja och skölja:
261, 403, 446, 543, 545 och 563. Du vet att Fucus vesiculosus , blåstången, för många
godbitar med sig upp ur havet, till tångävjorna.



- Jag vet, och det syns i fukus-Akterna du hänvisade till. Smaskigt inte minst för alla råkor
och kråkor, Förutom för en mängd sjöfågel och  starar.
- Nu kom du in på kärnfrågan. Kråkan Corone, från Akt 355, 30/8 2007, har vistats något
år i Glimminge Plantering. Nu är han sur som gammal tång. Tången där får aldrig en chans
att duka upp några aptitligheter. Lantbrukarna rensar och kör bort tången med hjälp av
hundratals hästkrafter.






- Nu undrar han naturligtvis om det pågår en lika fientlig inställning till tång i Torekov.
- Han tycker det ser bra ut på de ovan anvisade Akterna om tång, men ber oss kolla
läget. Håller bilderna vad de lovar kommer nog alla hit om en månad och käkar julbord.
I Glimminge Plantering råder tabelras.



- Vi vidtager en undersökning rörande logistiken och återkommer, med eller utan grepp
om grepen, i nästa Akt. 

 

Vi har placerat vår blogg i <a
Och 118href=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/
>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback