Korparna på Kallskärslid. Akt 574. Kungligheter i Torekov.

Akt 574                                                                 2009-07-19

  

Kungligheter i Torekov


- Kajak, om jag nämner några Akter, vad tänker du då på?

- Sugus, låt höra, även om jag redan av din blick anar svaret du söker hos mig.

- Från 2006:  nr. LXXXVII (april), nr. 111 från 19/7, nr. 164 från november, nr 188 från 18/12 . . .

- Ok, jag lägger till nr 500 från den 9/8 2008, "Princessromantik?". Du hyser kungliga tankar. Varför?

- Vi har en rad Akter som berör Kv. Hummern 15 och 16 i Torekov. Finns angivet i första bilden nedan.



- Ok, jag kan komplettera med en senare bild av Gunin, som visar samma vy sedan den gamla
ESSO-macken gått i himmeln in, liksom "84:an". Och som du ser nedan har nu på tomten ett nytt
fint gatuhus uppförts. Klart lagom till sommarvärmen och semestertider. Ett hus som vackert fyller
gaturummet.






- Precis. Det inspirerade fram de kungliga tankarna. Kvällsposten påstod i gårdagens tidning (18/7 sidan 14)

att detta fina hus, insynsskyddad trädgård med pool, skall bli Skåne-lya åt prinsessan Madeleine.

- Otroligt spännande för dig. Och jag kan nu reta Gunin och Login.

- Dom har väl ingenting mot prinsessor?

- Vet inte, men jag kan föregripa deras tidsåterfall, som jag inledde i översta kortets Akthänvisningar,
med ytterligare några tillbakablickande bilder från miljön.




- Du, jag tror Gunin har material nog för att återkomma. Inte minst med tanke på att även tomten
på motsatta sidan av Storgatan, Kv. Krabban, har blivit bebyggd under våren och sommaren.

- Du menar, förstår jag, huset på parkeringsytan till fd. Jakobssons Fastighetsförmedling.

- Ja, vi hänvisade ju till Akt 271. I den Akten var Hummern 15 till salu.

- Köparen och byggherren finns namngiven i Kvp-artikeln. Det är inte "Madde".



Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


http://bloggkartan.se/registrera/12470/kristianstad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback